3 Mijn bewaarde films

ABAB commercial

ABAB Accountants en Adviseurs wil zich profileren op de krappe arbeidsmarkt.
Full Frame maakte een creatieve recruitmentfilm om de bekendheid van ABAB als werkgever te vergroten.

 

Hoe onderscheid je je als werkgever in een markt waarin de kandidaten de banen voor het uitkiezen hebben? Dit was de vraag waarmee ABAB bij ons kwam. Zij merkten dat ze veel vacatures maar met moeite ingevuld kregen. ABAB Accountants en Adviseurs is een accountants- en adviesorganisatie met zevenhonderd medewerkers, verspreid over vijftien vestigingen. Toch worden ze door werkzoekenden nog te vaak als een ‘kleine speler’ in de markt gezien. De arbeidsmarkt voor met name accountancy is buitengewoon krap. De bekendheid van ABAB als werkgever is kleiner dan je zou verwachten van een kantoor van deze omvang.

Doel
Doel van de campagne was voor ABAB daarom vooral om op te vallen met een meer uitgesproken imago. Met een opvallende HERO-film, willen we de naamsbekendheid van ABAB bij de werkzoekende doelgroep vergroten en meer traffic genereren naar de vacaturesite.

Daarnaast maken we drie persoonlijke portretfilms van medewerkers waarmee we ABAB als werkgever een gezicht geven. Het ultieme doel is dat meer mensen besluiten te solliciteren.

Commercial
De HERO-film, met een ludieke plotwending, vertelt het verhaal van een jonge collega die letterlijk zienderogen groei doormaakt. Deze film werd in commercial-stijl geproduceerd en heeft als voornaamste doel om op te vallen op social media.

Bereik
De drie portretfilms hebben op dit moment samen bijna 3.000 views op YouTube. De commercial is daar zelfs meer dan 63.000 keer bekeken. Dat is uitzonderlijk hoog als je het vergelijkt met (ook de grotere) andere kantoren.