close
Contact
info@fullframe.nl+31 (0) 13 534 09 88
Tilburg
Fabriekstraat 1b5038 EM TilburgRoute
Utrecht
Havenloods 413534 AM UtrechtRoute
Stuur een bericht
Campagne
Stichting Samen Dementievriendelijk

(H)erken jij dementie?

Een verdwaald kind herken je meteen. Maar zou je iemand met dementie ook herkennen? Deze commercial draaide op alle NS-stations om aandacht te vragen voor mensen met dementie.

Wat doe je als je een meisje verloren rond ziet lopen op een station? Je gaat naar haar toe om haar te helpen. Waarom herkennen we een verloren kind wel, maar iemand met dementie niet? Dat een treinreiziger dementie zou kunnen hebben komt niet bij iedereen op. In deze gedachte wordt de kijker meegenomen.

Stichting Samen Dementievriendelijk wijst treinreizigers er in 30 seconden op dat ze mensen met dementie tegen kunnen komen op het station.

Minister Hugo de Jonge van het ministerie van VWS gaf op station Utrecht Centraal het startschot voor deze campagne. De film was te zien op het grote scherm op het station, in 5162 NS treinen en 100 Connexxion bussen, en kreeg aandacht van het RTL Nieuws. De film heeft de zichtbaarheid van de campagne een flinke boost gegeven. Naar aanleiding van de gehele campagne hebben 13.629 mensen hun e-mail adres achtergelaten, dat was 8x zoveel als de prognose. 6.406 mensen volgden de gratis online training van +- 15 minuten in het herkennen van de signalen en omgaan met dementie.

Impact + Behind the scenes

Joris: ‘Filmen op Utrecht Centraal is niet zomaar wat. We mochten uit veiligheidsoverweging maar met zes mensen op het perron zijn. Er was bovendien een zeer strakke tijdsplanning. We waren van zoveel factoren afhankelijk, waaronder de treintijden. Voor één specifiek shot hadden we maar twee kansen! Qua productie was dit een fantastische uitdaging.’

Meer cases

phoneCall-to-call