Deze instructies begeleiden je stap-voor-stap en eenvoudig door ons onboarding proces, om ons toestemming te geven dat wij content kunnen plaatsen op je social media, advertenties kunnen maken namens je bedrijf en resultaten kunnen meten.
Je Full Frame contactpersoon zal aangeven welke instructie(s) je dient te volgen:
Stap 1: Ga naar https://business.facebook.com/settings/people en klik je bedrijf aan.
Staat je bedrijf er niet bij?
Maak dan een bedrijfsmanager aan door rechtsboven op “Bedrijf maken” te klikken en doorloop de stappen. Je ontvangt een e-mail ter verificatie. Klik in de ontvangen e-mail op “Nu bevestigen“.
Stap 2: Als het goed is sta je nu op “Gebruikers” en “Personen“. Klik op de blauwe button “Toevoegen“.

Stap 3: Bij “E-mailadressen invoeren” vul je in: impact@fullframe.nl en bij “Bedrijfsrol toewijzen” dien je “Beheerderstoegang” aan te vinken. Klik vervolgens op “Volgende“.

Stap 4: Bij dit scherm “Toegang verlenen” hoef je niets aan te vinken. Je kunt direct op “Uitnodigen” klikken en op “Klaar“.
Stap 5: Ga naar “Pagina’s” onder het kopje “Accounts”

Zie je hier je Facebookpagina wél bij staan?
Dat is goed nieuws, ga verder met stap 6.
Zie je hier je Facebookpagina niet bij staan?
Klik dan op “Toevoegen” en “Een pagina toevoegen” en zoek je pagina op of plak het adres (de URL). Let op: je dient ‘eigenaar’ te zijn of ‘volledige controle’ te hebben over de pagina, anders kun je deze stap niet afronden. Kan het bijv. zijn dat iemand anders de pagina voor je heeft aangemaakt, eigenaar is en/of wél volledige beheersrechten heeft? Zo ja, vraag deze persoon om het eigendom over te dragen aan jouw persoonlijke Facebookprofiel óf voeg deze persoon toe aan de bedrijfsmanager met zijn/haar e-mailadres zoals in stap 3.
Stap 6: Controleer of er bij “Betalingsmethoden” een actuele betaalmethode is toegevoegd. Zo niet, klik op “Betalingsmethode toevoegen” en doorloop de stappen.
Stap 7: Controleer bij “Bedrijfsgegevens” of je bedrijfsgegevens en BTW-nummer zijn toegevoegd en actueel zijn. Klik op “Bewerken” indien gegevens niet compleet zijn en doorloop de stappen.
Klaar!
We hebben je inlognaam en wachtwoord nodig. Het veiligste is als je deze telefonisch aan ons doorgeeft. Op onze website vindt je ons telefoonnummer. Voor complexere wachtwoorden raden we onetimesecret.com aan om op een veilige manier wachtwoorden per e-mail te versturen. We ontvangen liever geen wachtwoorden in een e-mailbericht i.v.m. het veiligheidsrisico wat dit met zich meebrengt.
Voor je begint: verzeker jezelf dat je ingelogd bent bij LinkedIn en dat je LinkedIn profiel volledige rechten heeft van je bedrijfspagina en/of advertentieaccount.
Stap 1: Ga naar: www.linkedin.com/in/impact-manager-full-frame
Stap 2: Klik op “Connectie maken”.
Wij dienen nu je verzoek te bevestigen (dat kan enkele werkdagen duren). Als dit is goed is gegaan wordt je per e-mail op de hoogte gebracht. Je kunt dan pas verder met de volgende stap.
Stap 3: Ga naar linkedin.com, klik rechtsboven op je profielfoto. Klik je bedrijfspagina aan onder het kopje “Beheren”:

Stap 4: Klik bovenaan de pagina op “Tools voor beheerders” en selecteer “Beheerders beheren”

Stap 5: Zoek op ‘impact manager full frame’ en klik deze aan:

Stap 6: Klik onder op “Wijzigingen opslaan”.
Stap 7: Ga naar: www.linkedin.com/campaignmanager. Staat hier al een advertentieaccount bij voor je bedrijf? Ga dan verder bij stap 13.
Stap 8: Klik linksboven op “Maken” en dan “Account”:

Stap 9: Kies bij “Valuta” de gangbare, gewenste valuta van je organisatie. Let op dat je de juiste valuta kiest, deze kan nadien niet meer gewijzigd worden!
Stap 10: Voer je bestaande LinkedIn-pagina in om het advertentieaccount te koppelen met je bedrijfspagina.
Stap 11: Klik op “Opslaan“
Stap 12: Ga naar: www.linkedin.com/campaignmanager
Stap 13: Klik het advertentieaccount van je bedrijf aan:

Stap 14: Klik rechtsboven op je bedrijfsnaam/-logo en klik op “Toegang beheren“:

Stap 15: Klik op “Bewerken” en op “+ Gebruiker toevoegen aan account“.
Stap 16: Zoek op ‘impact manager full frame‘ en klik deze aan:

Stap 17: Klik rechts op het menu. Selecteer “Campagnemanager“:

Stap 18: Klik hierna op “Wijzigingen opslaan“.
Stap 19: Klik rechtsboven op de profielfoto van je bedrijf en kies “Betalingscentrum“:

Is er al een creditcard aanwezig? Let op dat de creditcard voldoende vrije bestedingsruimte heeft voor de campagne. Zo ja, dan ben je klaar! Zo niet, ga dan hier verder:
Stap 20: Om een creditcard toe te voegen, klik op “Creditcard toevegen“.
Stap 21: Vul de gegevens in en klik op “Bestelling controleren“.
Klaar!
Youtube
Stap 1: Ga naar studio.youtube.com, je komt op het “Kanaaldashboard” van je organisatie. Is dit niet het geval? Wissel dan van account door rechtsboven op je profielfoto te klikken en klik op “Van account wisselen“.
Stap 2: Ga linksonder naar “Instellingen”:

Stap 3: Klik links op “Rechten” en rechts op “Uitnodigen“
Stap 4: Vul bij “E-mailadres” in: impact@fullframe.nl en bij “Toegang” de rol “Beheerder” en klik op “Klaar“

Stap 5: Klik op “Opslaan“.
Google Tag Manager
Stap 1: Ga naar https://tagmanager.google.com
Stap 2: Klik het juiste account aan van je organisatie waarvan het nummer bij “Container ID” in de broncode van je website staat.
Stap 3: Klik op “Beheer“

Stap 4: Klik links onder het kopje “Account” op “Gebruikersbeheer” (let op: links bij “Account” en niet rechts bij de container!)
Stap 5: Klik rechtsboven op de grote blauwe “+” en kies “Gebruikers toevoegen“.
Stap 6: BIj “E-mailadressen” vul in “impact@fullframe.nl” en vink “Beheerder” aan. Klik hierna rechtsboven op de blauwe button “Uitnodigen“.

Google Analytics
Stap 1: Ga naar analytics.google.com en ga linksonder naar “Beheerder“:

Stap 2: Klik in de kolom “Account” op “Gebruikersbeheer voor account“:

Stap 3: Klik rechtsboven op de “+”
Stap 4: Klik op “Gebruikers toevoegen“

Stap 5: Geef als e-mailadres in: impact@fullframe.nl en vink de volgende opties aan:
“Bewerken“,
“Samenwerken” en
“Lezen en analyseren“
Stap 6: Klik rechtsboven op “Toevoegen“.
Google Ads
Heb je al een advertentieaccount bij Google Ads?
Ga dan naar ads.google.com/aw/campaigns
Rechtsboven is je Google Ads-accountnummer zichtbaar. Kun je deze aan ons doorgeven?

Je ontvangt nu later per e-mail een bericht met als onderwerp “Een manageraccount verzoekt toegang tot uw Google Ads account”. Hier zal ons e-mailadres in staan (impact@fullframe.nl). Klik op “Verzoek accepteren“.