3 Mijn bewaarde films

Stories

Cases & Stories van Full Frame

 
Case - Work and Move film

In samenwerking met BakkerElkhuizen hebben wij in 2018 een commercial mogen maken om de introductie van een nieuwe software te lanceren. De film was onderdeel van de Work and Move campagne en werd gebruikt om de associatie van het merk te verbreden van alleen hardware naar hardware én software producent. 

BakkerElkhuizen is bij de meeste bekend als producent van ergonomische hardwareoplossingen zoals bureaustoelen, tafels en toetsenborden. De nieuwe ‘Work and Move’ software bestaat uit een viertal tools die aantoonbaar het werkcomfort en efficiëntie van een medewerker en organisatie als geheel structureel verbeteren. Om deze nieuwe software op een unieke manier te introduceren produceerde Full Frame in samenwerking met BakkerElkhuizen een film die de software op een ironische manier verbeeldt.

Bereik
De communicatiedoelgroep van deze film blijft niet alleen binnen de grenzen van ons kikkerlandje maar zal in de gehele EU uitgerold worden op sociale kanalen.

De diverse expertises van het Full Frame team hebben ervoor  gezorgd dat deze film de uitstraling heeft die we zochten. Het eindresultaat is boven onze verwachtingen. Dank daarvoor!   – Oscar Meijer, BakkerElkhuizen.

Nominatie BONK Awards
De ‘Work and Move’ campagne, heeft een nominatie opgeleverd in de categorie ‘beeldcommunicatie’. Het succes van deze campagne zat vooral in de herkenbare situatie van werken in een kantoor en het simplistisch verbeelden van een complexe software die BakkerElkhuizen aanbiedt.

Ben je benieuwd naar deze video? Klik dan hier om de film te bekijken.

Case - <strong>Work and Move</strong> film
Case - ABAB commercial

ABAB Accountants en Adviseurs wil zich profileren op de arbeidsmarkt. Met een groot aantal vacatures in een zeer krappe arbeidsmarkt ligt er een flinke uitdaging. Full Frame maakte een creatieve recruitmentfilm voor de accountants.

Hoe onderscheid je je als werkgever in een markt waarin de kandidaten de banen voor het uitkiezen hebben? Dit was de vraag waarmee ABAB bij ons kwam. Zij merkten dat ze veel vacatures maar met moeite ingevuld kregen. ABAB Accountants en Adviseurs is een accountants- en adviesorganisatie met zevenhonderd betrokken medewerkers, verspreid over veertien vestigingen. Toch worden ze door werkzoekenden nog te vaak als een ‘kleine speler’ in de markt gezien. De arbeidsmarkt voor met name accountancy is buitengewoon krap. De bekendheid van ABAB als werkgever is kleiner dan je zou verwachten van een kantoor van deze omvang.

Doel
Doel van de campagne was voor ABAB daarom vooral op te vallen en het verouderde imago achter zich te laten. Met een opvallende HERO-film, willen we de naamsbekendheid van ABAB bij de werkzoekende doelgroep vergroten en meer traffic genereren naar de vacaturesite. Door met 3 persoonlijke portretfilms ABAB als werkgever een gezicht te geven prikkelen we daarbij ook de juiste mensen om te solliciteren.

Portretvideo’s
In documentairestijl maakten ABAB en Full Frame drie zeer persoonlijke portretten van medewerkers. Deze drie verhalen geven samen niet alleen een beeld van “de ABAB’er” maar het persoonlijke karakter en de intieme filmstijl geven ook perfect weer hoe ABAB zich onderscheidt van andere kantoren.

Commercial
Een vierde HERO-film, met een ludieke plotwending, vertelt het verhaal van een jonge collega die letterlijk zienderogen groei doormaakt. Deze film werd in commercial-stijl geproduceerd en heeft als voornaamste doel om op te vallen op social media.

Bereik
De drie portretfilms hebben op dit moment samen ruim 2.000 views op YouTube. De commercial is daar zelfs meer dan 22.000 keer bekeken. Dat is uitzonderlijk hoog als je het vergelijkt met (ook de grotere) andere kantoren.

Ben je benieuwd naar de video? Klik dan hier om de commercial te bekijken.

 

Wil je een afspraak inplannen?

We komen graag bij je langs