Joanne Hakkert
Accountmanager | Projectmanager“Ik word gewoon heel blij van creatieve, slimme campagnes.”
Waar zit je passie voor het werk wat je doet?
Een gemiddelde social mediagebruiker komt op 1 dag met 377 commerciële boodschappen in contact. Wat maakt het dan, dat die ene boodschap ons bijblijft, of we dat ene filmpje nou juist doorsturen? Ik vind het onwijs leuk om na te denken over de magische ingrediënten van een succes en word gewoon heel blij van creatieve, slimme campagnes.
Door welk project of welke film ben je dit werk gaan doen?
Toen ik een jaar of 15 was, zag ik laat op de avond een uitzending van Lost in Translation, een film van Sofia Coppola uit 2003. De film opent met een bijna statisch shot van de benen en billen van Scarlett Johansson, gekleed in enkel een T-shirt en zachtroze onderbroekje. Ik voelde me er ongemakkelijk bij. Niet omdat het een verleidelijk shot was, maar omdat het zo lang duurde, zo kaal en observerend was, dat ik me er pijnlijk van bewust werd dat ik het was die keek. Dit was voor het eerst dat ik een film zag die me op een nieuwe manier naar mezelf liet kijken.
Wat is je favoriete film?
Marie Antoinette van Sofia Coppola (2006), omdat de film het vrij conservatieve genre van de historische biopic totaal op z’n kop zet met jaren ’80 rockmuziek en overdadige sets en kostuums.