close
Contact
info@fullframe.nl+31 (0) 13 534 09 88
Tilburg
Burgemeester Stekelenburgplein 199unit 1.115041 SC TilburgRoute
Amsterdam
Brouwersgracht 224HS 1013 HE Amsterdam
Laat een bericht achter
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Campagne
Sterkhuis

Je staat er niet alleen voor

Gezinshuizen zijn essentieel voor jongeren die niet thuis kunnen wonen. Met deze intieme inspiratie campagne in samenwerking met Veiligheidsregio Brabant motiveren we gezinnen om gezinshuisouders te worden.

Een gezinshuis, ken jij dat? Gezinshuisouders zijn zorgprofessionals die hun (t)huis openstellen voor jongeren die (tijdelijk) niet bij hun eigen ouders kunnen wonen. Gezinshuisouders bieden veiligheid, structuur en warmte: een plek waar jongeren volledig meedraaien in de dagelijkse gezinsstructuur. 

Zulke gezinshuizen, daar heeft Brabant er meer van nodig! En dus slaan zorginstanties William Schrikker Gezinsvormen, Sterk Huis en Vigere de handen ineen. Het doel? Potentiële gezinnen informeren én inspireren om gezinshuisouders te worden.

Kijkje in de keuken

Maar wat houdt het nou écht in, dat gezinshuisouderschap? Een tafelgesprek tussen zes gezinshuisouders geeft het – niet zo eenzijdige – antwoord. We gaan voorbij de koetjes en kalfjes, de diepte in! In deze inspiratie campagne reageren de gezinshuisouders op scherpe stellingen, en geven daarmee inzicht in hun beweegredenen, strubbelingen én geluksmomenten. Geen duf interview, maar een waardevol kijkje in de keuken.

Die stellingen kwamen trouwens niet zomaar tot stand: om voeling te krijgen met het onderwerp voert regisseur Edwin uitgebreide voorgesprekken met de zorginstellingen én ouders. Zo bepalen we precies welke koers we varen.

Oost west, thuis best

En daar blijft het niet bij. Naast het intieme tafelgesprek – opgenomen in het prachtige Werkwarenhuis – nemen de gezinshuisouders ons al vloggend mee in het reilen en zeilen thuis. Oftewel, diepgang gecombineerd met luchtige ‘homevideos’. Het lijkt wel een gezinsleven 😉.

Het resultaat?

Als gezinshuisouder ben je als het ware de CEO van jouw eigen familiebedrijf – eentje met een ontzettend groot hart, welteverstaan. In deze inspiratie campagne motiveren we gezinnen om gezinshuisouders te worden. We belichten alle feiten en fabels die erbij komen kijken, maar vooral laten we zien hoe veelzijdig en lonend dit werk is.

En dat slaat aan! In slechts één maand bereikten we al 55.000 mensen via Meta (Facebook en Instagram), en 35.000 via LinkedIn. Resultaten om trots op te zijn 🦚.

Meer uit deze case

Veiligheidsregio Brabant - Gezinshuisouders inspiratie campagne content || Full Frame - Creative Content Partner
Gezinshuis

De zeester - Vlog 1

Veiligheidsregio Brabant - Gezinshuisouders inspiratie campagne content || Full Frame - Creative Content Partner
Gezinshuis

Welthuis - Vlog 2

Veiligheidsregio Brabant - Gezinshuisouders inspiratie campagne content || Full Frame - Creative Content Partner
Gezinshuis

Haggenburg - Vlog 3

Credits

  • Regie

    Edwin Huijben

  • Camera

    Paul Caspers

  • Licht

    Michel Bolt

Meer cases

phoneCall-to-call