Kan ik voor jou?
Stichting Samen dementievriendelijk lanceert de campagne ‘Kan ik voor jou’. Wij maakten de bijbehorende commercial, deze is genomineerd voor een Gouden Loeki.
Het roer om
‘Onze lopende campagne sloot vanwege de corona situatie minder goed aan’, vertelt Iris Spanjers, campagne- en mediacoördinator bij Samen dementievriendelijk. ‘Die campagne was gericht op het herkennen van signalen van dementie, op straat, in de buurt of tijdens je werk. Vanwege corona blijft deze kwetsbare groep veelal thuis. Je komt hen dus simpelweg minder vaak tegen in het dagelijks leven.’
Samen dementievriendelijk besloot daarom de awareness-campagne te richten op een schrijnend probleem dat tijdens de coronacrisis nog groter is geworden. Spanjers vertelt: ‘Vanwege corona zijn veel dagbestedingen voor thuiswonende mensen met dementie weggevallen. Isolement ligt meer dan ooit op de loer. Het blijkt uit onderzoek dat mantelzorgers zich nóg meer belast voelen dan vóór de coronatijd. Hulp en aandacht vanuit de sociale omgeving is daarom essentieel. Niet alleen nu, maar óók in de toekomst als het leven van de meeste van ons weer normaal wordt.’
Creatieve contentpartner
Wij kregen de vraag om de tv-commercial te ontwikkelen en produceren, als belangrijkste uiting van de campagne. Samen dementievriendelijk is een prachtig programma waarvoor we al vaker werkten. We maakten onder andere een commercial die in alle NS-treinen heeft gedraaid.
Impact
De commercial draaide op de landelijke tv, en werd genomineerd voor een Gouden Loeki! Een fantastische waardering voor deze productie waar we ontzettend trots op zijn.
Samen dementievriendelijk is een initiatief van Alzheimer Nederland, PGGM en ministerie van VWS.