Kort ritje? Da’s Zo Gefietst!
Voor de Rijksoverheid produceren we een ludieke social media campagne om mensen te inspireren vaker de fiets te pakken. De korte, humoristische video’s sluiten perfect aan op de Da’s Zo Gefietst TV- en radiocampagne.
Kort ritje naar werk, school of sportclub? Da’s Zo Gefietst! Fietsen is leuker en gezonder – voor jou én je omgeving. Om iedereen aan het fietsen te krijgen produceren we een ludieke Always-on campagne Da’s Zo Gefietst! social media campagne in opdracht van de Rijksoverheid.
Samen met creative agency NOISE buigen we ons over een 2-in-1 campagne, bestaande uit een always-on concept en een activerend social concept.
Er zijn meerdere fietspaden die naar Rome leiden
Voor de always-on laag bedenken en produceren we zes korte video’s van elk zes seconden. Ons concept ‘mensen moeten meer fietsen, echt óveral’ nemen we héél serieus. We fietsen letterlijk door schoolgangen, over het tennisveld en in het ziekenhuis! Met slechts twee draaidagen en zes filmlocaties (waar een fietser én cameracrew moeten passen) staan we voor een organisatorische uitdaging, maar projectmanager Anoek bokst het voor elkaar.
Hoe leggen we die bewegende fietsers in een beperkte ruimte vast? Exotisch als we zijn, sjezen we cameraman Pepijn al filmend rond achterop een riskja. Creatieve concepten vragen om creatieve oplossingen 💡.
Hey jij daar, ga toch fietsen!
Wat hebben een pratende fiets met 360 camera, drie verborgen straatcamera’s, een comedian in een holding busje en nietsvermoedende voorbijgangers met elkaar gemeen? Ze zijn allemaal onderdeel van het activerende social concept ‘Lokfiets’! Onze oranje lokfiets spoort mensen direct aan om de fiets te pakken – uiteraard met verrassingseffect én humor. Goede samenwerking van die camera’s, de opname apparatuur én de control room vraagt om een knap staaltje onderlinge coördinatie – gelukkig hebben we dat precies in huis.
Met de lokfiets-video doen we een schepje bovenop de always-on zes seconden video’s. Het is een kwestie van nog een keertje inchecken bij de doelgroep, om de campagne boodschap actueel en verrassend te houden.
Soepel als fietsen met wind mee
Wij blikken terug op een heerlijke samenwerking waarin het hele team in hyperfocus is gegaan om echt álles uit de kleinste secondes te halen. Zo zetten we niet één, maar zelfs twee (deel)campagnes op poten. Speaking of a Full Sprint 🚴!