Verleg de grenzen
Een grensverleggende social campagne voor ambitieuze zorgmedewerkers
Zoals zoveel zorginstanties, kampt SWZ Zorg met een personeelstekort. Dus hoe zorg je dat jouw vacatures opvallen? Samen met De Selectie, ontwikkelde Full Frame een social wervingscampagne met als doel potentiële collega’s kennis te laten maken met SWZ Zorg als werkgever. Een laagdrempelige uitnodiging in een heel stoer jasje.
Full Frame gelooft in de kracht van emotie. In de campagne tonen we de uitdagingen en mogelijkheden van het werken bij SWZ Zorg daarom op een intieme manier. We komen letterlijk dichtbij; laten de glimlach zien, het zweet en de tranen. Gevoelig, rauw en realistisch. Het resultaat is een awareness film, 4 doelgroep films, fotografie en een reeks campagnebeelden waarin we laten zien hoe SWZ Zorg medewerkers hun eigen grenzen verleggen én die van collega’s en cliënten.
Met een social media campagne op Instagram, Facebook, LinkedIn en lokale nieuwsmedia, behaalden we resultaten die alle prognoses overtroffen. Met targeting op zorg segment en re-marketing op lokaal niveau bereikten we meer dan 780.000 potentiële medewerkers. Er werd zelfs meer dan 19.500 keer doorgeklikt! De lage CPM en hoge CTR van de Awareness film en doelgroepen films laat zien dat je met hoogwaardige content ook écht betere resultaten behaalt.
En laten we de activatie van de eigen medewerkers niet vergeten! Mede dankzij een actieve voorbereiding van de recruiters door De Selectie en SWZ Zorg, behaalden we ook op de owned kanalen geweldige resultaten: 47.873 impressies op Facebook en Instagram!
Een bekroning op ons werk
Onze case is uitgeroepen tot beste beeldcommunicatie werk uit Brabant van 2021! Hiermee wonnen we onze tweede Bonk award. Dat is mooi, want De Communicatieprijs Brabant is de grootste regionale communicatieprijs van Nederland. Dat maakt ons zeker extra trots!