Wat groeien ze snel hè?
Hoe onderscheid je je als werkgever in een markt waarin kandidaten de banen voor het uitkiezen hebben? Met die vraag schoof ABAB aan. ABAB Accountants en Adviseurs is een accountants- en adviesorganisatie met zevenhonderd medewerkers, verspreid over vijftien vestigingen. Toch worden ze door werkzoekenden nog te vaak als een ‘kleine speler’ in de markt gezien. Tijd om daar verandering in te brengen.
Recruitmentcampagne
We starten deze recruitmentcampagne door een hoofdpersonage te creëren die het centrale ABAB karakter wordt. De hero-film vertelt het verhaal van een jonge collega die, zienderogen groei doormaakt. Deze film werd in commercial-stijl geproduceerd en heeft als voornaamste doel om op te vallen op sociale media. Daarnaast maakten we drie persoonlijke portretfilms van medewerkers die samen ABAB als werkgever een gezicht geven.
Met de campagne is de naamsbekendheid van ABAB onder werkzoekenden vergroot. De commercial is meer dan 63.000 keer bekeken. Daarnaast was er meer traffic naar de vacaturesite naar aanleiding van de film. Confetti!