close
Contact
info@fullframe.nl+31 (0) 13 534 09 88
Tilburg
Burgemeester Stekelenburgplein 199 unit 1.115041 SC TilburgRoute
Laat een bericht achter
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Campagne
Sterkhuis

Dit is ook mensenhandel 

Deze krachtige bewustwordingscampagne gemaakt voor De Week Tegen Mensenhandel, gebruikt indringende video’s met het thema ‘Beroofd van Je Vrijheid’ om de aandacht te vestigen op gedwongen prostitutie, drugshandel en dwangarbeid.

Waar denk jij aan bij het woord ‘mensenhandel’? Mensensmokkel vanuit oorlogsgebieden? Schimmige praktijken buiten Europa? Grote kans dat je het niet linkt aan boodschappen doen in jouw lokale supermarkt, jongeren uit jouw eigen omgeving of dat leuke festivalletje afgelopen weekend.

Niets is minder waar, helaas. Mensenhandel is een actueel probleem en vindt (véél) dichterbij plaats dan je doorhebt. Precies daarom organiseert ‘Dit is ook mensenhandel’ De Week Tegen Mensenhandel.

Beroofd van Je Vrijheid

Voor de Bewustwordingscampagne ‘Dit is ook mensenhandel’ produceert Full Frame drie video’s met het thema ‘Beroofd van Je Vrijheid’: gedwongen prostitutie, drugshandel en dwangarbeid. In slechts 50 seconden per video bouwen we op van een ogenschijnlijk onschuldig plot naar een dreigende afloop. Beeld, muziek en stem blenden vakkundig samen voor het creëren van een abrupte omslag. Regisseur Guust kiest voor een analoge look, en geeft de video’s zo een documentair tintje dat perfect aansluit bij de rauwe sfeer.

Bijzonder?

We belichten het daderperspectief. De woorden van de dader geven een unieke inkijk in de delicate overgang van hoop naar gevaar. Dat doen we natuurlijk niet zomaar: de scripts worden woord voor woord gecheckt zodat ze volledig waarheidsgetrouw zijn. De kijker zelf blijft trouwens ook niet onaangeraakt. We sluiten de video’s af met de directe vraag ‘Is dit het jou waard?’: een stukje zelfreflectie waar je niet omheen kan.

Mensenhandel is overal

De video’s zijn onderdeel van een cross-mediale campagne, waarin we niet alleen online, maar ook offline het thema mensenhandel aankaarten. Heb je de posters op straat gezien?

Sterkhuis - Dit is mensenhandel - bewustwordingscampagne || Full Frame - Creative Content Partner Sterkhuis - Dit is mensenhandel - bewustwordingscampagne || Full Frame - Creative Content Partner

De beelden – zowel online als offline – veroorzaken reuring, en dat is precies de bedoeling. Het is tijd voor bewustwording dat mensenhandel geen ver-van-je-bed show is, maar een serieuze bij-jou-om-de-hoek praktijk.

Meer uit deze case

Sterkhuis - Dit is mensenhandel - bewustwordingscampagne || Full Frame - Creative Content Partner
Hoofdstuk - Yvan

Bewustwordings-campagne

Sterkhuis - Dit is mensenhandel - bewustwordingscampagne || Full Frame - Creative Content Partner
Hoofdstuk - Coen

Bewustwordings-campagne

Behind the scenes foto's

Foto's gemaakt door Glenn van de Wiel

Sterkhuis - Dit is mensenhandel - bewustwordingscampagne || Full Frame - Creative Content Partner
Sterkhuis - Dit is mensenhandel - bewustwordingscampagne || Full Frame - Creative Content Partner
Sterkhuis - Dit is mensenhandel - bewustwordingscampagne || Full Frame - Creative Content Partner
Sterkhuis - Dit is mensenhandel - bewustwordingscampagne || Full Frame - Creative Content Partner
Sterkhuis - Dit is mensenhandel - bewustwordingscampagne || Full Frame - Creative Content Partner

Credits

  • Opdrachtgever

    Maaike Krielaarts - Sterkhuis

  • Regie

    Guust Mulder

  • Projectmanagement

    Anoek Huiberts & Annabelle Veerkamp

Meer cases

phoneCall-to-call