This is where innovation happens
Interesse in een studie waarbij stilstaan geen optie is en innoveren de norm? De Technische Universiteit Eindhoven is ready for you! In opdracht van de TU/e maakten wij twee promovideo’s om toekomstige studenten kennis te laten maken met de bacheloropleidingen Electrical Engineering en Automotive Technology.
Krachtige vragen, sprekende beelden
Twee draaidagen dompelt Full Frame zich onder in het leven op de TU/e. Met een script als leidraad, maar vooral veel ruimte voor creatieve vrijheid, leveren de draaidagen en de gefilmde studenten een lading aan videomateriaal op. De uitdaging zit ‘m dan ook in het editen van al dit materiaal tot spontane, krachtige video’s.
En hoe vang je daarmee de aandacht van deze Gen Z-generatie? Door snel te schakelen, en veel te laten zien. Door krachtige, échte beelden te tonen die moeiteloos in het oog springen. Oftewel: aansluiten bij hun belevingswereld. En dat betekent veel meer dan alleen collegezalen en laboratoria. Maar juist: tonen hoe studenten samen creëren, soms zwoegen, innoveren én (last but zéker not least) ontspannen.
Resultaat?
Korte, spontane video’s met een TikTok-feel die laten zien wat studeren in Eindhoven écht inhoudt. Het vertrouwen vanuit de TU/e was daarbij essentieel: zij stonden open voor een vernieuwende, frisse en snelle manier van filmen. Een nieuwe insteek, die met open armen is ontvangen. En dat loont: zowel de TU/e als (toekomstige) studenten zijn heel enthousiast over de authentieke representatie van hun generatie én het Eindhovense studentenleven.